Reformatorene fra Soria
Moria sliter med å overbevise velgerne om egen fortreffelighet. Da hjelper det
med kommunikasjonseksperter.

Etter
en rekke finurlige analyser og mange regninger senere foreligger det en kommunikasjonsplattform
som forteller hvordan velgerne i midten, primærmålgruppen, skal la seg bevege til
å stemme rødgrønt til neste stortingsvalg. Strategien går ut på å drive
skremselspropaganda - spesielt rettet mot på FRP. Dette håper de vil føre til
at primærmålgruppen blir engstelig for å gi sine stemmer til en regjerningskoalisjon
hvor FRP er med. Det geniale ved strategien er at regjeringen slipper å snakke
om - nepotisme, inhabilitet, løftebrudd, egen inkompetanse og
utilstrekkelighet.
Problemet
er at utspillene er overfladiske, fordummende og ikke begrunnes med fakta. Det er derfor nærliggende å tro at de rødgrønne
ikke vet hva de snakker om.
Økt
bevissthet om regjeringens valgkampsstrategi er underholdende, men ikke
tillitsbyggende.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar